Köpvillkor
Följande köpvillkor gäller endast vid köp från Sverige.
Följer reglerna för Trygg E-handel
SkatePro är certifierad av Trygg E-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg E-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg E-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka www.dhandel.se
SkatePro.se ägd och drivs av
SkatePro
Omega 6
DK-8382 Hinnerup
Danmark
email@skatepro.se
Tel.: 077 0171 070
Org-nr: DK28853866
DK org.nr: DK28853866
Vi är inte längre momsregistrerade i Sverige, utan deklarerar och betalar moms genom OSS-systemet i Danmark. Du finner mer information om detta på EU:s hemsida. Du hittar information om vårt företagsregister här: CVR
Order och betalning
- Du kommer att meddelas via e-post om din beställning är försenad eller har påverkats negativt av ett leveransproblem, lagerfel eller prisfel.
- Om du kontaktar oss angående något order-relaterat svarar vi normalt inom 24 timmar på vardagar. Under högsäsong kan dock svarstiden vara upp till 48 timmar.
- Alla priser inkluderar 25% moms.
- När du genomför din order, blir du ombedd att godkänna köpvillkoren. Du hittar en kopia av köpvillkoren bifogad i mailet med orderbekräftelsen.
- Bara myndiga personer (över 18 år) kan lägga en order hos SkatePro, förutom om man har godkännande av en förälder eller förmyndare. I annat fall gäller föräldrabalkens reglering.
- Vår betalnings-gateway är godkänd av Valitor och använder det erkända säkerhetsprotokollet SSL. Läs mer om: Säker betalning
- Orderbeloppet kommer bli draget när ordern har blivit bekräftad för: Banköverföringar.
- Orderbeloppet kommer bli draget först när ordern har blivit skickad för:
- Visa og Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB
- PayPal
- Klarna Faktura
- Klarna Delbetaling
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
- Faktura - Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.
- Delbetalning - Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Om du väljer denna metod, kommer du att motta en faktura direkt från Klarna, inte från SkatePro. Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy. Läs mer om betalning via Klarna.
Leveransinformation
Den förväntade leveranstiden framgår alltid tydligt i beställningsprocessen och på din orderbekräftelse. Notera, att ordern först skickas när alla varor är på lager.
Den förväntade leveranstiden är innanför 1-3 vardagar, om alla produkterna finns på lager. Om det handlar om en beställningsvara kommer du att kunna se den preliminära leverans dagen på hemsidan. Vid försenad leverans, har kunden rätt till att häva köpet.
OBS: Om du väljer att inte hämta ut försändelsen på postservicen, blir order registrerad som ångrat köp, och försändelsen blir returnerad tillbaka till förhandlaren utan kostnad. Om du väljer att hämta försändelsen, och vill returnera den tillbaka till oss, ska du själv betala kostnaden för frakten.
Vid skadade eller ej levererade paket.
Var noga med att undersöka varan, när du får den, så kan eventuella problem eller brister rapporteras till SkatePro så snart som möjligt.Om det finns några synliga skador på utsidan av paketet, eller om det har tejpats av fraktbolaget, vänligen rapportera detta till chauffören eller paketbutikens anställd då du tar emot paketet. Kort därefter, kontakta SkatePro med bilder som visar skadorna.
Om paketet inte har kommit som förväntat, vänligen rapportera detta till SkatePro så snart som möjligt efter det förväntade leveransdatumet.
Ångerrätt
Produkter kan returneras inom 365 dagar efter att ordern har blivit mottagen.
- Enligt konsumentlagstiftningen har du som kund rätt att häva ett köp utan anledning och utan motivering inom 14 dagar. Vid nyttjande av ångerrätt ska du meddela SkatePro om nyttjande om ånger inom 14 dagar från det att du har varan i din besittning. Efter skickat meddelande ska du senast inom 14 dagar återsända varan/varorna.
- SkatePro erbjuder dig också att returnera din order upp till 365 dagar efter att du har tagit emot din order, men då måste produkterna som returneras ska vara i samma skick och kvantitet som när du mottog dem.
Om du vill ångra ditt köp kan du också fylla i konsumentverkets ångerblankett.
Produkterna kan returneras på följande sätt:
- Genom att använda vårt Enkel returnering system
- Själv ordna sändning av retur
I bägge fall är du som köpare ansvarig för kostnaden av returen. Vi rekommenderar alltid att att du registrerar din retur via vårt Enkel returnering system. Där kan du välja om du vill beställa en retursedel från oss. Du kan också välja att ordna sändningen av returen själv utan att använda dig av vår retursedel. I båda fallen så är produktens skick ditt ansvar från att den skickas iväg till att produkten returneras till oss.
Vänligen notera, att SkatePro ej kan kompensera för kostnader som kan uppstå i sammband med retur ordnad på egen väg. Om du själv ordnar att skicka din retur så skal du se till att bifoga ditt ordernummer i paketet. Om du ej vill registrera din retur online så skal du informera oss om din retur via e-mail. Du är alltid välkommen att använda dig av vårt standard returformulär, som du då skal skicka med din retur.
Om du vill använda din ångerrätt utan att använda den retursedel som vi erbjuder, ska din retur skickas till:
SkatePro ApS
Omega 6, Søften
8382 Hinnerup
DK - Denmark
Vi erbjuder inte ångerrätt på följande produkter
- Tjänster och produkter som blivit modifierade för att passa en kund speciella önskan, där produktions eller modifierings processen har börjat. Men detta appliceras endast om du tidigare har gett SkatePro tillåtelse att starta denna process innan ångerrätten går ut.
- Aktiviteter, inkluderande underhållning eller sportevents, där det står i avtalet på vilken dag eller inom vilken period servicen ska bli genomförd.
Refundering av orderbeloppet
Om du ångrar köpet och önskar att ordern ska refunderas, ska produkten/produkterna returneras i samma skick och mängd som den mottagits. Vi återbetalar inom 14 dagar från det att vi har mottagit ett meddelande från kunden om att de önskar att ångra sig. Kunden kan dock få behöva vänta tills att vi har mottagit produkterna i retur eller tills det att vi har mottagit ett bevis på att produkterna har återsänts. När vi har mottagit din retur kollar vi igenom produkterna och refunderar beloppet efter produkternas gemensamma värde. Beloppet återbetalas till dig via samma betalningssätt som vid köpet. Har du f.eks. Betalat med kort, refunderas beloppet till det kreditkortet du använt vid köpet.
För presentkort gäller följande
- När du returnerar ett oanvänt presentkort får du beloppet på presentkortet refunderat.
- Om du har betalat för dina produkter med ett presentkort kommer du få ett nytt presentkort.
- Om du har betalat en del av ordern med presentkort och returnerar varorna, så blir du refunderad för värdet av presentkortet i form av kredit på ditt SkatePro konto. Resterande belopp blir refunderat till betalningsmetoden som användes vid ordern.
Vi förbehåller oss rätten att vänta med en refundering tills det att vi har mottagit produkterna, så att vi kan undersöka skicket på produkterna.
Skicket på de returnerade produkterna, när du använder dig av ÅNGERrätten
Du är ansvarig för möjlig försämring av värdet på produkten, om produkten har blivit hanterad på ett annat vis än vad som behövs för att konstatera orsaken och det fysiska tillståndet av produkten. Om produkten har blivit testad mer än detta, bedömer vi produkten som använd. Det betyder att i fall med refundering kommer bara en del eller inget alls bli återbetalt till dig, beroende på produktens säljsvärde.
Reklamation
Efter köplagen har du rätt till att reklamera på produkten till den absoluta fristen på 36 månader efter köpet. Reklamationsrätten säger att du som kund kan klaga över fel och saknad av produkter, som har varit lovade under leveransen. Det är en förutsättning att dessa fel inte har uppstått som följd av felaktig användning av produkterna eller annan skadlig hantering. Reklamationsrätten betyder att du antingen kan få varan reparerad, ombyte, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen och SkatePro’s värdering. Detta innebär självklart om reklamationen är berättigad.
Vi ber dig om att reklamera produkten inom rimlig tid, efter du har konstaterat saknad av produkt/defekt. Reklamerar du en produkt inom 2 månader, anses reklamationen alltid som inom rimlig tid. Fraktkostnaden för att returnera en felaktig produkt täcks av SkatePro, men bara under avtal med SkatePro.
För att vi ska kunna bedöma ett klagomål, behöver vi inspektera skicket av produkten. För att initiera ett klagomål, fortsätt med en av följande metoder:
- I de flesta fall kan vi evaluera ett klagomål utan att du behöver sända produkten tillbaka till oss direkt. Du får snabbast behandling av ett ärende genom att skicka ett email till oss med en förklaring och några bilder på problemet.
- Skicka in produkten tillsammans med en detaljerad beskrivning på produktens problem, inkluderande orsaken till skadan.
När du returnerar produkter ber vi dig om att utföra returen online. Om du ej vill registrera din retur online så skal du informera oss om din retur via e-mail. Du ska även skriva ut en returetikett som ansvarar för frakten tillbaka till oss, den hittar du också på vår hemsida. Notera att produkten är ditt ansvar under leveransen tills det att vi har mottagit den. Se därför till att produkten är säkert inpackad under leveransen.
Om du vill använda din reklamationsrätt utan att använda den retursedel som vi erbjuder, ska din retur skickas till:
SkatePro ApS
Omega 6, Søften
8382 Hinnerup
DK - Denmark
Skada vid transport
Om du har mottagit ett trasigt paket med skadat eller saknat innehåll, ta några tydliga bilder som visar paketet från olika vinklar samt skadorna och adresslapp. Skicka detta underlag till email@skatepro.se samman med ditt ordernummer samt en beskrivning av skadan. Vi tar kontakt med fraktsällskapet och hjälper dig med att finna en lösning.
Integritetspolicy vid handel
Vid handel på vår hemsida samlar vi in en rad av personlig data. Vänligen notera att du accepterar vår integritetspolicy när du använder vår hemsida, inkluderande vår användning av cookies.
Prismatch Policy
VI ERBJUDER OSS ATT MATCHA VÅRA KONKURRENTERS LÄGRE PRISER, ENLIGT FÖLJANDE VILLKOR:
- Produkten måste vara identisk med avseende på alla funktioner, storlek, färger och alla andra specifikationer, och den måste finnas i lager och vara direkt tillgänglig för beställning till din leveransadress på konkurrentens webbplats.
- Prisjämförelsen tar hänsyn till försäljningsvillkoren, inklusive frakt, leveransavgifter och skatter som kan gälla på konkurrentens webbplats. Om produkten på konkurrentens webbplats till exempel kostar 1000 kronor och frakten kostar 300 kronor extra, kommer prisjämförelsen att vara upp till 1300 kronor.
- Eventuella ytterligare belöningar och säljfrämjande åtgärder kommer inte att gälla för prismatchade varor.
- Priset måste vara väsentligt lägre (minst 50 kronor i prisskillnad).
- Varorna får inte säljas vidare och är begränsade till 1 per kund.
I FÖLJANDE FALL KAN VI INTE ERBJUDA PRISMATCHNING:
- Ingen prismatchning kommer att vara tillgänglig efter köpet.
- Utförsäljning, slutförsäljning och avveckling av varor på vår eller konkurrentens webbplats.
- Denna policy omfattar inte auktionswebbplatser, t.ex. eBay, eller webbplatser som erbjuder försäljning via tredjepartsförsäljare, t.ex. Amazon.
- Eventuella kundspecifika erbjudanden, kuponger och/eller engångskampanjer som erbjuds av en konkurrent.
- Prisjämförelsetjänsten är inte tillgänglig under kampanjperioder såsom - Cyber Monday, Singles' Day, Black Friday, Jul osv.
- Vi matchar endast produktpriser, inte tjänster som frakt, så om priset på en produkt är lägre i vår butik, men fraktkostnaden är högre, matchar vi inte hela kostnaden.
- Denna policy omfattar inte specialbeställningar/leveranser.
- Denna policy omfattar inte webbplatser som inte är baserade i Sverige.
- Gäller inte tillsammans med andra kampanjer eller rabatter.
Prisjämförelsen måste kontrolleras av personalen och varje fall granskas individuellt. Vi förbehåller oss rätten att vägra att ge en prismatchning. Läs mer om vår policy för prismatchning här.
Information om tvist resolutioner
En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
När du lämnar ett klagomål, vänligen utfyll vår emailadress email@skatepro.se
Annat
- Alla köp på vår hemsida är gjorda på Svenska.
- Du kan hitta information om tidigare ordrar genom att logga in på ditt konto (i toppen på vår hemsida).
- Din varukorg sparas om du registrerar dig på vår hemsida och skickas till dig via email om ett köp avbryts.
- Produkter som kräver vägledning för användning eller montering, kommer att levereras med en manual.
- När en produkt på rabatt, och vi inte har en specifik tidsbestämmelse på rabatten, vill erbjudandet vara till produkten är slutsåld, eller andra faktorer gör det gällande.
Bilaga I - Standard ångerrätts formulär
(Detta formulär ska bli utfyllt och returnerat endast om du använder dig av din ångerrätt)
Till SkatePro ApS
Härmed informerar jag om att jag vill använda min ångerrätt gällande mitt köpavtal av köp av följande produkter(*)/ utförandet av följande service(*) Köpt (datum) / mottaget (datum)
- Kundens namn
- Kundens adress
- Kundens underskrift (bara om innehållet i detta formulär skrivits på papper)
- Datum
(*) Ta bort det som inte är tillämpligt